Kategoriarkiv: Film och bio

Den nya Bondfilmen Spectre är en veritabel succé

Med närmare 300 bokade företagsvisningar av filmen ser SF Bio Konferens & Event ut att slå försäljningsrekord under hösten. SF Bio Konferens & Event är specialister på denna mötesform och genomför cirka 1 500 filmevent per år över hela Sverige. Trots det stora intresset finns fortfarande ledig kapacitet för företagsvisningar under hösten.

– Under en företagsvisning bjuder ett företag eller en organisation sina kunder eller medarbetare på en biofilm i egen salong. Filmen kan bokas både före och efter det att den haft premiär. Det är ett unikt koncept och ett av marknadens absolut bästa event, säger Patrik Dyrendahl, på SF Bio Konferens & Event. Eventet är enkelt att genomföra och attraktivt för deltagarna. Många företag tar tillfället i akt att ha en kort dragning innan filmen för att kommunicera ett budskap i syfte att aktivera målgruppen efter visningen.

I Spectre återvänder Daniel Craig för fjärde gången som Ian Flemings James Bond 007 i den 24e Bondfilmen i ordningen. Läs mer om nyheter inom film och bio på filmtankar.se. Det händer en del i film sverige så det gäller att hänga med.

Volkswagen och Disney gör gemensam sak

Nya Sharan lanseras nu i Sverige under parollen ”Med plats för alla känslor”. Premiären firas tillsammans med Disney Pixars nya animerade film ”Insidan Ut” – en film där vi följer hur huvudrollsinnehavaren styrs av just sina känslor.

Volkswagens lansering av nya Sharan består bland annat av en reklamfilm för TV och biografer, annonser, bilhallsmaterial, giwe-aways och en tävling. Bilen har premiär hos Volkswagens återförsäljare helgen den 21-23 augusti. Kanske något för pappa i familjen. En snygg och praktisk bil.

– Sharan är en bil för den stora familjen som rymmer upp till sju vuxna och barn. Alla som brukar åka på längre resor instämmer säkert i att det kan bli många olika viljor och känslor inne i bilen under resans gång, vilket vi med glimten i ögat vill belysa i vår lansering. Vi är glada över samarbetet med Disney och Disney Pixars ”Insidan Ut” som handlar om just känslor, säger Annika Stenlund, marknadschef på Volkswagen Sverige.

Volkswagens sjusitsiga familjebil Sharan har sålts i mer än 800 000 exemplar sedan den första generationen lanserades 1995. Sharan, som är utrustad med två skjutdörrar bak, hör till de mest framgångsrika bilarna i MPV-segmentet. Detta tack vare att bilen är så mångsidig och rymlig. Lastvolymen i Sharan är upp till 2 430 liter och bilen har inte mindre än 33 förvaringsfack. Under 2014 var Sharan klassledare (B-MPV) på den svenska marknaden med en marknadsandel på över 40 procent. Hittills har cirka 15 000 exemplar sålts i Sverige.