Volkswagen och Disney gör gemensam sak

Nya Sharan lanseras nu i Sverige under parollen ”Med plats för alla känslor”. Premiären firas tillsammans med Disney Pixars nya animerade film ”Insidan Ut” – en film där vi följer hur huvudrollsinnehavaren styrs av just sina känslor.

Volkswagens lansering av nya Sharan består bland annat av en reklamfilm för TV och biografer, annonser, bilhallsmaterial, giwe-aways och en tävling. Bilen har premiär hos Volkswagens återförsäljare helgen den 21-23 augusti. Kanske något för pappa i familjen. En snygg och praktisk bil.

– Sharan är en bil för den stora familjen som rymmer upp till sju vuxna och barn. Alla som brukar åka på längre resor instämmer säkert i att det kan bli många olika viljor och känslor inne i bilen under resans gång, vilket vi med glimten i ögat vill belysa i vår lansering. Vi är glada över samarbetet med Disney och Disney Pixars ”Insidan Ut” som handlar om just känslor, säger Annika Stenlund, marknadschef på Volkswagen Sverige.

Volkswagens sjusitsiga familjebil Sharan har sålts i mer än 800 000 exemplar sedan den första generationen lanserades 1995. Sharan, som är utrustad med två skjutdörrar bak, hör till de mest framgångsrika bilarna i MPV-segmentet. Detta tack vare att bilen är så mångsidig och rymlig. Lastvolymen i Sharan är upp till 2 430 liter och bilen har inte mindre än 33 förvaringsfack. Under 2014 var Sharan klassledare (B-MPV) på den svenska marknaden med en marknadsandel på över 40 procent. Hittills har cirka 15 000 exemplar sålts i Sverige.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.